<-img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=305131301473588&ev=PageView&noscript=1" />

הצהרת נגישות

הצהרת נגישות
אנו במיתוס מרקט מכירים בחשיבות הנגשת המרחב הדיגיטלי לאנשים עם מוגבלות ורואים בכך חלק בלתי נפרד מתפישת השירות והאחריות החברתית שלנו. אתר זה הונגש בתשומת לב רבה על פי התקן הישראלי 5568 – ברמה AA, הרמה הנדרשת בחוק.

האתר הונגש בליווי וייעוץ של מגדל אור, מרכז רב שירותי לעיוורים ולקויי ראיה.

יש לציין כי למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר, ייתכן ויתגלו חלקים באתר שטרם נגישים, אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר כחלק ממחויבותנו לאפשר שימוש בו עבור כלל האוכלוסייה כולל אנשים עם מוגבלויות. במידה ונתקלת בבעיית נגישות, תוכל לפנות במייל או בטלפון לרכזת הנגישות:

שי קיסוס,
מייל: office@meatos.co.il
טלפון: 050-758-5800

ההנגשה של האתר באה לידי ביטוי בנושאים הבאים:

האתר מותאם לגלישה במחשב נייח, נייד ובסלולר.
ניתן להגדיל את הטקסט ע”י לחיצה בו זמנית על המקשים Ctrl”” ו “+” (קונטרול ופלוס). כל לחיצה על צמד המקשים האלו תגדיל את התצוגה ב-10%. כדי להקטין את התצוגה יש ללחוץ בו זמנית על המקשים Ctrl”” ו “-” (קונטרול ומינוס).
גולשים המתקשים בהפעלת עכבר יכולים לגלוש באתר באמצעות מקלדת. לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר בין הקישורים השונים בעמוד. לחיצה על Enter תפעיל את הקישור המסומן ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
מבנה העמודים סמנטי ותקני (חלוקה לכותרות, תיוג קישורים ותמונות וכיו”ב).
תמיכה בטכנולוגיות מסייעות- אתר זה הינו אתר נגיש המותאם לצפייה גם לאנשים עם מוגבלות ומאפשר תמיכה בתוכנת קריאת מסך. לנגישות מיטבית באתרנו אנו ממליצים להשתמש בקורא מסך NVDA או Voice Over של iOS.
חלוקה היררכית לכותרות
תיוג תמונות ורכיבים שאינם טקסטואליים
פוקוס נראה לעין
סדר פוקוס הגיוני ופשוט להבנה
התראות נגישות על בעיות בשדות בטופס צור קשר
נגישות בסניפים
בעמוד הסניפים של גולדה גלידה תוכלו לראות את מצב ההנגשה בכל סניפי הרשת באמצעות ציון סמלי הנגישות שלהלן:

חנייה נגישה:
יש חנייה נגישה

כניסה נגישה:
יש כניסה נגישה

מערכת שמע:
יש מערכת שמע

שירותים נגישים:
יש שירותים נגישים

חובת הנגישות באינטרנט

על מי חלה חובת הנגישות

מאמר זה מבוסס על מספר מקורות מידע ובין היתר על המאמר הנגשת אתרי אינטרנט – משרד המשפטים. למען הסר ספק, הנוסח הקובע הוא הנוסח המופיע בחוק ומאמר זה הוא בגדר פרשנות והבהרות.

על פי התקנות יש לבצע התאמות נגישות לאתר אינטרנט שמספק “שירות לציבור” כהגדרתו בסעיף 19י לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ”ח – 1998 ומידע על אודות השירות הציבורי.

לפי סעיף 19י לחוק, שירות ציבורי הוא שירות שניתן לציבור או לחלק בלתי מסוים ממנו בידי גוף ציבורי או במקום ציבורי, או שירות מהמפורטים בתוספת השנייה ובין היתר: שירותי מסחר, רווחה, בריאות, השכלה, פנאי, ספורט, תיירות, הארחה, תרבות, בידור, דת, אנרגיה, תקשורת (בזק), שירות בנקאות, אשראי, ביטוח, פנסיה או כל שירות פיננסי, והשכרת כלי רכב. מי שמספק שירות לפי הגדרה זו באמצעות האינטרנט יצטרך להנגיש את האתר.

לוחות זמנים לביצוע התאמות נגישות בשירותי אינטרנט

בכפוף לאמור במאמר הסבר ופרשנות של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות באתר משרד המשפטים בקישור זה ובכפוף לשינויים שבוצעו (ב 19.09.2016) בתקנה 35 סעיף ד(1) לעניין דחיית מועד  יישום תקנה 35 כפי שפורסם באתר כנסת ישראל – ועדת העבודה, הרווחה והבריאות.

יובהר כי הדחייה ניתנה לכל בעלי האתרים ולא רק לבעלי אתרים שהגישו תכנית הנגשה – שכן מנגנון זה לא נקבע ע”י המחוקק.

לפיכך, לוחות הזמנים המעודכנים יהיו כדלהלן:

  • אתר קיים – עד ה 25.10.2017
  • תוספות ושינויים באתר קיים, שהוספו עד 24 חודשים מתחילת התקנות כלומר עד 25.10.15) – יש להנגיש עד 25.10.17
  • שירות אינטרנט חדש, שהועלה לאוויר תוך 24 חודשים מתחילת התקנות (עד 25.10.15) – יש להנגיש עד 25.10.17
  • אתר חדש או תוספת לאתר קיים שהועלו החל מ-24 חודשים מתחילת התקנות כלומר עד 25.10.15).– יהיו נגישים מידית.

לצורך הבהרה: כל אתר או חלק ממנו שהועלה לפני 25 באוקטובר 2015, יונגש עד 25 באוקטובר 2017, וכל אתר או חלק ממנו שהועלה אחרי 25 אוקטובר 2015, צריך להיות נגיש באופן מיידי.

עם זאת, בתקופה שבין 25 באוקטובר 2015 עד 25 באוקטובר 2017, על עמודים ו/או יישומים שמוסיפים לאתר אינטרנט קיים לעמוד בדרישות תקנה 35 ככל שהפלטפורמה או מערכת ניהול התוכן (content management system) של האתר מאפשרים זאת. דהיינו, במידה ולא ניתן להנגיש את העמודים או היישומים הנוספים במלואם, בשל מגבלות תשתית האתר, יש לבצע התאמות ככל האפשר, ברכיביו השונים. לדוגמא: אם ניתן להנגיש מסמכי word או pdf בדף החדש אך לא ניתן להנגיש את מערכת הניווט, יונגשו המסמכים ולא תונגש מערכת הניווט, בשלב זה.

מי חייב בנגישות מידע ושירותים באינטרנט?

מי שחייב בהנגשה של השירות המסופק באמצעות האינטרנט, או מידע אודות השירות המסופק באמצעות האינטרנט, הוא בעלי השירות, המחזיק או המפעיל שלו בפועלכלומר, על הבעלים, המחזיק או המפעיל של האתר חלה החובה לדאוג שהוא עצמו או מי שמספק לו את שירותי בניית האתרים או האפליקציות, או מייצר עבורו תוכן, יעשה זאת על פי דרישת הנגישות.

הגורמים החייבים בנגישות הם

  • גוף פרטי הפועל למטרות רווח, כגון חברה או עוסק מורשה.
  • רשויות ציבוריות, כגון משרד ממשלתי או רשות מקומית.
  • גוף הפועל שלא למטרות רווח, כגון עמותה המספקת שירות לציבור.

התקנות חלות הן על שירותים בהיקף גדול והן על שירותים קטנים בהיקפם, תוך התחשבות במשאבים המצויים בידי נותן השירות. נותני שירותים המבקשים לקבל פטור מהנגשה בשל נטל כלכלי כבד מדי, רשאים לפנות בבקשה לפטור לנציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

האם רק אתרים חייבים בנגישות?

לא רק אתרי אינטרנט חייבים בנגישות אלא גם מסמכים, דפים, אפליקציות (יישומים) וכל שירות או מידע אודות השירות הניתנים באמצעות האינטרנט. לדוגמא, אפליקציה של בנק המאפשרת לבצע פעולות בחשבון ולקבל מידע אודות שירותי הבנק צריכה להיות נגישה. גם מסמכים המופקים ונשלחים באופן אוטומטי כחלק מהשירות צריכים להיות נגישים. כמו כן, אפליקציות שהן אמצעי למתן שירות או מידע אודות השירות חייבות בנגישות.

יש להנגיש אפליקציות כפי שמנגישים אתרי אינטרנט, לפי תקנה 35 ובהתאם לתקן הישראלי בשינויים המחויבים. בין אם מדובר באפליקציה המוטמעת באתר האינטרנט, אפליקציה עצמאית השייכת לאתר אינטרנט שבו ניתן שירות או אפליקציה עצמאית במכשיר טלפון נייד שהופק עבור השירות בתקנה 35 כתוב במפורש שיש להנגיש “יישומים”.

לגבי האפליקציות בסמארטפונים ובטבלטים – עמדת הנציבות היא שיש להנגיש את האפליקציות לפי התקן הישראלי באמצעות הכלים שניתנים על ידי מערכת ההפעלה. לגבי דברים שאינם ניתנים ליישום מסיבה טכנולוגית – יש לקבל פטור בעילה של אי התכנות טכנולוגית בהתאם לאמור בתקנה 35(ו) לתקנות.

נגישות בסביבות הפיתוח של גוגל ו IOS

שתי הענקיות הגדולות מספקות כיום את כל הכלים הנדרשים לעמידה בדרישות נגישות ברמה הגבוהה ביותר וכל זאת בסביבת הפיתוח עצמה. יתר על כן, ביצוע התאמות הנגישות באפליקציות סלולר ברוב המקרים קלה יותר ופשוטה מאוד ליישום ובמקרים רבים יותר מהמשאבים הנדרשים להנגשת אתרי אינטרנט.

גם מיקרוסופט מספקת אפשרויות לפיתוח נגיש של אפליקציות סלולר בדומה ליישומים המשרדיים של מיקרוסופט. אבל, נכון לעת כתיבת מאמר זה – אין תמיכה להטמעת הקראה בשפה העברית במכשירי סלולר מבוססי מערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט. לפיכך, נגישות במכשירי טלפון אינם כוללים נגישות לסיוע בהקראה בשפה העברית.

דוגמאות לשירותי אינטרנט החייבים בנגישות

שימת הדגש צריכה להיות על תכנים שהם שירות ציבורי או מידע אודות השירות הציבורי. דפי אינטרנט הכוללים מידע שהוא אינו חלק מהשירות הציבורי אינם חייבים בנגישות. לדוגמה, פירוט קורות חייהם של ראשי העיר לדורותיהם ברשות מקומית מסוימת אינם חייבים בנגישות שכן הם אינם כלולים כחלק מהשירות הציבורי. יחד עם זאת חשוב לזכור כי בהליך הנגשת אתר אינטרנט ניתן לייצר פלטפורמה נגישה שתאפשר נגישות גם למידע שאינו חייב בהכרח בנגישות.

דגשים ודוגמאות לעניין חובת הנגישות בשירותי אינטרנט

נגישות למי?

ראשית, חשוב להבהיר כי ביצוע התאמות נגישות בשירותי אינטרנט מתייחסת לאנשים עם מוגבלויות חושיות כגון לקויות ראייה, עיוורון ושמיעה, פיזיות / מוטוריות ולאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית בהתאם לאמור בתקן הישראלי ת”י 5568 המבוסס על הנחיות WCAG 2.0 לרמה AA ובכפוף לשינויים שבוצעו בתקן הישראלי.  ישנם מקרים בהם אנשים עם מוגבלות מתאפיינים ביותר מסוג אחד של מוגבלות (מוגבלות מורכבת)  ולפיכך, הנגשת האתר בהתאם להנחיות התקן יבטיחו נגישות מיטבית לכל סוגי המוגבלויות מבלי שיהיה צורך להפעיל  מנגנון ספציפי לסוג מסוים של מוגבלות באתר נתון.

מדיה מבוססת זמן

גם כאן, ההנגשה של מדיה תלוית זמן המספקת שירות ציבורי או מידע אודות השירות הציבורי צריכה להיות מונגשת באמצעות תמלול, כתוביות ותיאור קולי.

דוגמאות

  • אם אתר אינטרנט המספק שירות של צפייה ישירה בסרטים או שירות של האזנה לקובצי אודיו של הרצאות – חייב להנגישם בהתאם לדרישות הנגישות שכן המדיה תלוית הזמן היא חלק מהשירות הציבורי.
  • אם אתר רשות מקומית מפרסמת את ישיבות המועצה באתר האינטרנט כך שהן יהיו ניתנות לצפייה באמצעות האתר – הם חייבים בנגישות.
  • אם סטודנט פרסם בבלוג האישי שלו סרטון המתעד את מסעותיו במקום כלשהו בעולם וסרטון זה איננו חלק משירות ציבורי או מידע אודות שירות ציבורי – ולפיכך, הוא לא יהיה חייב בהנגשת הסרטון.

פרסום התאמות הנגישות

חובה לפרסם באתר האינטרנט את התאמות הנגישות שבוצעו הן בשירות בממד הפיזי והן התאמות הנגישות שבוצעו באתר האינטרנט לרבות פרטי רכז הנגישות ודרכי ההתקשרות עימו. באשר לפרסום התאמות נגישות שבוצעו בשירות הציבורי – מומלץ להיוועץ במורשה לנגישות השירות על מנת שינחה את החייב בנושא זה. לעיונכם, ניתן לעיין במאמר הרחבה בנושא הצהרות נגישות

0
    0
    העגלה שלי
    העגלה ריקה, כנראה שלא סיירתם עדיין באתר, התחילו לקנות :} ברוך הבא ל - THE BUTCHER'S קצביה ומעדניית בוטיק מבית משפחת מיתוס חזרה לחנות
      Calculate Shipping
      Apply Coupon
      Unavailable Coupons
      code10sefi Get 10% off קוד הזמנות חברים ומשפחה

      שירות לקוחות

      MEATOSMARKET

      אנחנו יודעים כמה הזמן שלך הוא דבר חשוב. לכן הכנו לך את מערכת לקניה קלה ומהירה, ובטוחה, במידה ויש משהו שתרצה לדעת, צ'אט הוואצאפ שלנו זמין לכול שאלה או בקשה .אנו במיתוס מרקט חושבים בראש ובראשונה איך לתת לך שירות מעולה במהירות וביעילות.

      בשאלות ותשובות כבר בדקת ?

      למרות שצוות שירות הלקוחות שלנו עונה הכי מהר ובהקדם האפשרי, יכול להיות שהתשובה לשאלה שלך כבר מופיעה בדף שאלות ותשובות, אנא בדוק שאלתך.

      לקוח יקר רוצה לדבר איתנו ?

      צוות מוקד השירות של האתר נמצא למענך בצ'אט הוואצאפ בין השעות 8:30 ועד 20:00. או זמינים בעוד בכמה ערוצי תקשורת אותם תוכל לבדוק בדף צור קשר .

      אהבת את האתר של MEATOSMARKET ?

      משהו לא ברור? אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר, ונשמח לענות על כל שאלותיכם. שיחת יעוץ ללא עלות – 03-3810001 

      לקוח יקר, ברוך הבא למשפחה!

      הפרטים שלך נקלטו במערכת ואנו מיד יוצרים קשר..

      רק ממש לפני כי חשוב לדעת, אנו עושים הזמנות מרקט גדולות למשרדים, בתי עסק ואנו גם עושים אירועים במגוון מתחמי מסעדות קבוצת .MEATOS&Co, מנהל ההזמנות שלנו יצור עמך קשר בהקדם, או במהלך יום העסקים הבא!  בינתיים תוכל להיכנס אל אתרי המסעדות מתוך הדף אודותינו ובו לבחור תפריטים, ולעיין בגלריית המקומות. אגב כל מסעדות הרשת כשרות. :) ואנו נשמח לשרת אותך בכל עת, תודה משפחת MEATOSMARKET.

      הסניף לא פעיל

      האתר לא מקבל הזמנות, הסניף אינו פעיל. עמכם הסליחה.

      לקוח יקר, ברוך הבא למשפחת day-1 !

      הפרטים שלך נקלטו במערכת ואנו מיד יוצרים קשר..

      תודה על שיתוף הפעולה, במהלך הזמן הקרוב תקבל מאיתנו שיחה, ונוכל להתחיל את הדרך החדשה שלך באונליין…